قیمت انواع پنکه در بازار لوازم خانگی

1403/03/26

قیمت انواع پنکه در بازار لوازم خانگی
قدرت سرمایش پنکه به اندازه کولر گازی و آبی نیست اما به دلیل مصرف کمتر انرژی و همچنین قیمت پایین‌تر، خرید آن نسبت به کولر به صرفه‌تر است.
پنکه از وسایل سرمایشی پرطرفدار است که حمل و جابه‌جایی آن در فضای خانه و محل کار راحت است. امروزه پنکه‌ها در طرح‌های متنوع از سقفی، دیواری، رومیزی، ایستاده و حتی مه‌پاش در بازار موجود است و برخی از انواع آن قابلیت‌هایی مانند کنترل از راه دور، چرخش و حرکت خودکار و همچنین تنظیم سرعت را دارند. پنکه ظرفیت خنک‌سازی به نسبت خوبی دارد و علاوه بر خنک‌سازی در گردش هوای راکد و تهویه هوا هم مناسب است.

اما قبل از خرید پنکه بهتر است به چند نکته توجه کنید:

– پنکه‌های رومیزی قدرت خنگ‌کنندگی کمی دارند و برای محیط‌های کوچک مناسب هستند.

– پنکه‌های سقفی توزیع هوای بهتری دارند و برای اتاق‌های بزرگتر و فضاهای با ارتفاع سقف بالا مناسب هستند.

– پنکه‌های ایستاده قابلیت چرخش و تنظیم ارتفاع دارند و برای خنک‌کردن اتاق‌های متوسط مناسب هستند.

– پنکه‌های دیواری میزان جریان هوای بیشتری دارند و برای اتاق‌های بزرگ مناسب هستند.

– به متراژ محیطی که می‌خواهید پنکه را در آنجا قرار دهید، توجه کنید.

– در مورد خرید پنکه‌های ایستاده که امروز پرتقاضا هستند برای اتاق‌های کوچک زیر ۲۰ مترمربع پنکه‌ای با موتور ۵۰ وات، برای اتاق‌های متوسط ۲۰ تا ۴۰ مترمربع پنکه‌ای با موتور ۶۰ واتی و برای اتاق‌های بزرگ‌ بیشتر از ۴۰ مترمربع پنکه‌ای با موتور ۷۰ وات مناسب است.

– به میزان صدای پنکه توجه کنید. بهتر است پنکه‌ای که صدای زیادی ایجاد می‌کند نخرید.

قدرت سرمایش پنکه به اندازه کولر گازی و آبی نیست اما به دلیل مصرف کمتر انرژی و همچنین قیمت پایین‌تر، خرید آن نسبت به کولر به صرفه‌تر است. در حال حاضر ارزان‌ترین مدل‌های پنکه موجود در بازار، پنکه‌های رومیزی است که قیمت برخی انواع آن زیر یک میلیون تومان است. قیمت معمول مدل‌های دیگر پنکه بین ۲ تا ۵ میلیون تومان است که در جدول زیر می‌توانید قیمت برخی از این مدل‌ها را ببینید (قیمت‌ها به صورت تقریبی از برخی سایت‌های اینترنتی فروش کالا اخذ شده است).

برچسب ها:

قیمت پنکه 
عکس های مرتبط
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما