نکات ایمنی استفاده از کولر آبی و گازی

1403/03/23

نکات ایمنی استفاده از کولر آبی و گازی
رئیس اتحادیه تعمیرکاران لوازم خانگی کرج گفت: برای نصب کولر گازی به هیچ عنوان نباید از برق مستقیم ساختمان استفاده شود.
مهدی اینانلو درباره استفاده از کولر با توجه به شروع فصل تابستان گفت: کولرهای آبی و گازی مزیت‌ها و معایب خود را دارند.کولرهای آبی به لحاظ رطوبتی که دارند هوای خنک‌تر و مصرف آب بالایی داشته و هوای بیرون را هم وارد خانه می‌کنند، اما مصرف برق پایینی دارند. کولرهای گازی مصرف برق‌شان بالاست، ولی حکم هواساز را دارند.

اینانلو یاد آور شد: در مورد کولرها مردم باید توجه داشته باشند که برای کارکرد بهتر، قبل از روشن کردن می‌توانند با نمایندگی‌های مجاز تماس بگیرند تا نسبت به سرویس دوره‌ای آن اقدام شود. با این کار در تابستان از آسیب‌های احتمالی و خسارت‌های مالی جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: بهتر است که برای استفاده از کولرهای آبی و گازی به ساعات اوج مصرف توجه کرده و برای صرفه جویی در انرژی، هنگام استفاده بر روی درجه و دمای مناسب تنظیم شوند . لازم است که پوشال‌های کولر هر سال تعویض شده و نسبت به نصب سایه بان اقدام شود تا شدت گرمای تابستان به دستگاه آسیب نزده و از طرف دیگر مصرف انرژی را کاهش و خنکی هوای خروجی از دستگاه بیشتر شود.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران لوازم خانگی ادامه داد: در مورد کولرهای گازی موضوع نصب آن بسیار مهم است. برخی از افراد برق مورد نیاز کولر گازی را از برق ساختمان می‌گیرند در حالیکه این برق خطر دارد و باعث آتش سوزی خواهد شد، چون برق کولر گازی باید به وسیله یک سیم یا کابل مستقیم از کنتور گرفته و با نصب فیوز مینیاتوری تامین شود، به ویژه در ساختمان‌های قدیمی برای نصب کولر گازی به هیچ عنوان نباید از برق مستقیم ساختمان استفاده شود.

ایسنا

برچسب ها:

کولر ،بازار کولر 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما