ابهام در واگذاری نمایشگاه لوازم خانگی

1403/03/12

ابهام در واگذاری نمایشگاه لوازم خانگی
تولیدکنندگان لوازم خانگی نسبت به ابهام در واگذاری نمایشگاه لوازم خانگی اعتراض کرده‌اند.
تولیدکنندگان لوازم خانگی خبر می‌دهند که برخلاف سال‌های گذشته برای واگذاری نمایشگاه لوازم خانگی تشریفات قانونی رعایت نشده و وزارت صنعت، معدن و تجارت در اقدامی عجیب برگزاری نمایشگاه لوازم خانگی را به یک شرکت تازه‌کار و بی‌نام‌ونشان سپرده است.

تولیدکنندگان لوازم خانگی با ارسال مستنداتی به «شرق» توضیح می‌دهند که چهار تشکل تولیدی یعنی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران، انجمن قطعه‌سازان لوازم خانگی ایران، انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی کوچک و انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری در نامه‌ای خطاب به عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، نسبت به ابهام در واگذاری نمایشگاه لوازم خانگی اعتراض کرده‌اند. آنها در این نامه خطاب به وزیر نوشته‌اند که درخصوص واگذاری نمایشگاه لوازم خانگی به شرکت سهامی خاص تابناک توسعه فیدار که در مرداد امسال برگزار می‌شود، ابهاماتی وجود دارد که از آن وزارتخانه تقاضای بررسی موضوع و اعلام نتیجه کرده‌اند.

بر اساس توضیحات این نامه، واگذاری برگزاری نمایشگاه به شرکت مذکور در حالی انجام شده است که برخلاف رویه سال‌های قبل و دستورالعمل‌های صدور مجوز نمایشگاهی مربوطه، فراخوان برای مجری توسط سازمان توسعه تجارت انجام نشده است.

تشکل‌های صنفی فعال در تولید لوازم خانگی‌ در ادامه تأکید کرده‌اند که شرکت دریافت‌کننده مجوز برگزاری نمایشگاه در تاریخ هشتم مهر ۱۴۰۲ به ثبت رسیده و چگونه شرکتی با سابقه فعالیت هشت‌ماهه از زمان تأسیس توانسته است ۲۵۰ امتیاز برگزاری نمایشگاه و همچنین مجوز برگزاری نمایشگاه را کسب کند؟

این تولیدکنندگان همچنین خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت نوشته‌اند: «شرکت تجاری مذکور با سرمایه 10 میلیون تومان با موضوع فعالیت خرید و فروش، واردات و صادرات، توزیع، حمل‌ونقل درون‌شهری و کالاهای بازرگانی مجوز فعالیت دریافت کرده است و در لیست شرکت‌های مجری نمایشگاهی واجد شرایط هم نیست. بنابراین تولیدکنندگان لوازم خانگی تقاضای رسیدگی به موضوع را دارند و بهتر بود وزارتخانه به جای سپردن برگزاری نمایشگاه به یک شرکت غیرمتخصص در حوزه لوازم خانگی و بی‌نام‌ونشان، برای برگزاری بهتر این نمایشگاه با تشریفات قانونی از ظرفیت تشکل‌های تخصصی استفاده می‌کرد».
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما