کشف بیش از سه میلیارد ریال کالای قاچاق

1398/03/18

از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت؛
کشف بیش از سه میلیارد ریال کالای قاچاق
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: سه میلیارد و ۲۲۶ میلیون ریال کالای قاچاق از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت (۲ ماه) از سطح بازار این استان کشف شد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، فرزاد سردارزاده اظهار داشت: ۹۷۵ مورد بازرسی در ارتباط با مبارزه و مقابله با عرضه کالای قاچاق در بازار استان در ماه های فروردین و اردیبهشت امسال انجام شده که این بازرسی ها منجر به تشکیل ۳۶ پرونده به ارزش بیش از سه میلیارد و ۲۲۶ میلیون ریال شده است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: سیگار، لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق کشف شده در بازار استان کردستان در این مدت بوده است.

سردارزاده با اشاره به اینکه میزان کشفیات کالای قاچاق در بازار استان در این ۲ ماه نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته کاهش پیدا کرده است، افزود: در مجموع ۱۹ هزار و ۴۶۷ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی استان در این مدت انجام شد.

وی با اعلام اینکه ۹۶۲ تخلف در این بازرسی ها احراز شد، تاکید کرد: ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده هم ۱۰ میلیارد و ۹۲۸ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۷۱۴ ریال بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۷۷ درصد افزایش داشته است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۴۰۲ مورد گشت مشترک با حضور تعزیرات حکومتی و دانشگاه علوم پزشکی هم در این ۲ ماه انجام شد که در این حوزه هم ۵۷ پرونده به ارزش ۳ میلیارد و ۲۹۶ میلیون ریال تشکیل شد.

حدود ۶۵ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد، بیش از ۲۹ هزار واحد در مرکز استان مستقر است و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می شوند.

ایرنا

برچسب ها:

لوازم خانگی ،قاچاق 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما