1397/12/19

استاندار اردبیل؛
35 هزار قالیباف در اردبیل وجود دارد
استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل 35 هزار قالیباف دارد که 12 هزار نفر فعال و حرفه‌ای و 33 هزار نفر آموزش‌های لازم را دیده‌اند.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، اکبر بهنامجو در آیین افتتاح نخستین مرکز تخصصی اشتغال و کارآفرینی صنعت فرش دست بافت‌استان اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل 35 هزار نفر قالیباف دارد که 12 هزار نفر فعال و حرفه‌ای و 33 هزار نفر آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

وی با اشاره به این که فرش اردبیل جایگاه اصلی خود را پیدا می‌کند بیان کرد: پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام یافته و اقدامات مناسبی نیز انجام یافته تا صنعت فرش دستباف اردبیل جایگاه خود را در بین بازارهای جهانی پیدا کند که به همین منظور درصدد هستیم آموزش‌های رایگان توسط سرمایه‌گذاران را مبنای کار قرار دهیم.

استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر صنعت فرش در استان به سمت خانه‌های نیز کشیده شده است و زمینه‌ای فراهم شده که تولیدکنندگان دغدغه فروش نداشته باشند که این مسئله باید به همین شکل باقی بمانند و علاوه بر این ایجاد ارتباط تولیدکنندگان با صادرکنندگان و خریداران به شکل مستقیم باید فراهم شود.

بهنامجو بیان کرد: انگیزه تولید فرش‌های قیمتی در استان افزایش می‌یابد تا با استعددایابی شاهد رونق صنعت فرش در استان باشیم و در این زمینه کارگاه‌های آموزشی در چندین شهرستان استان برگزار شده که بانوان در این کارگاه‌ها حضوری فعال دارند که باید به این شکل ادامه‌دار باشد.

وی تصریح کرد: مرکز تخصصی صنعت فرش دستباف باید به محل بازدید عموم تبدیل شود تا بتوانیم مسافران را به این مناطق سوق داده و آن‌ها برای خرید این منطقه را بشناسند که در این زمینه نیز نیازمند تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسب هستیم که امیدواریم مورد توجه متولیان اجرایی مربوطه واقع شود.

آریا

برچسب ها:

فرش ،صنعت ،تولید 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما